הסנקציות עובדות: חיזבאללה במצוקה כלכלית קשה בשל התרסקות כלכלת איראן

    מוטי סבן No Comments on הסנקציות עובדות: חיזבאללה במצוקה כלכלית קשה בשל התרסקות כלכלת איראן

    התרסקות הכלכלה האיראנית משפיעה על ארגוני הטרור הנתמכים על ידה: בארגון 'חיזבאללה' חווים קשיים כלכליים עצומים, על פי גורמים במערכת הביטחון, כ-90% מהתקציב של חיזבאללה, מגיע מאיראן

    כנס חיזבאללה
    20:31
    04.05.24
    אתר קול חי No Comments on לוחם ימ"מ נפצע קשה בטול כרם | חדשות השבת

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מצוקה כלכלית בארגוני הטרור: בשל כניסת הסנקציות האמריקאיות על אירן, גורמים במערכת הביטחון אומרים לכלי התקשורת, כי הם תוצאות הסנקציות ועזיבת הסכם הגרעין כבר מורגשת בשטח, לדבריהם: חיזבאללה במצב כספי קשה, דבר שלא היה בעבר.

    על פי הפרסומים, חיזבאללה נכנס לסחרחורת כלכלית קשה, בשל התרסקות הכלכלה האיראנית וחוסר יכולתה של איראן לשלם לארגון כבעבר,חיזבללה אף מגייס תרומות מאזרחי לבנון בצורה יותר מבעבר, שינויים במבנה האירגון כבר נערכים בארגון חיזבאללה, בשביל להתמודד עם המצוקה הכלכלית.

    לפי נתוני מערכת הביטחון. מעל 90% מתקציב החיזבאללה מגיע היישר מטהרן, מדובר בגוף שכל כולו נתמך על ידי האיראנים, בנוסף לכך, יש לחץ אדיר מאזרחי לבנון על חיזבאללה, בשל מעורבותו במלחמת האזרחים בסוריה, בלבנון רואים שהאינטרסים של איראן קודמים ללבנון.

    כתוצאה ממלחמת האזרחים הסוריה, חיזבאללה ספג חמעלה נ-2,000 הרוגים ואלפי פצועים, להם חיזבאללה צריך לשלם למשפחות ההרוגים ושיקום לפצועים, הדבר מהווה נטל כלכלי כבד על כתפי הארגון.

    לדבר הזה בדיוק כיוון נתניהו, ברגע שהוסרו הסנקציות והכסף זרם לאיראן – הטרור גבר. הכסף נעצר- הטרור נחלש. לכן צמרת המדינה לא מסוגלת להבין את אי עמידתה של אירופה לצד ארה"ב בסנקציות שכנגד הגורם ההרסני ביותר באזור.

     



    0 תגובות